27 juli: verfrissing in Pi

27 juli 2019 - Bellver de Cerdaña, Spanje

Onze autodagen zijn geen straf hier. Elke route is mooi. Gisteren zijn we van Boltana naar Pi gereden, een dorpje dichtbij Bellver de Cerdana. Het is echt opvallend hoe weinig verkeer je tegen komt, super relaxed is dat!

De nodige tunneltjes onderweg van Boltana naar Pi Grillig landschap van de Spaanse Pyreneeen

Weinig bebouwing hier, zo nu en dan een typisch dorpje. Veelal piepklein, uiteraard wel met een kerk. En ook hier zie je niet veel volk.

Opknappertjes, zowel de caravan als het huis... ;-) Verlaten straatje in Peramea

We komen in de loop van de middag al bij onze bestemming aan... en gelukkig: we worden beloond met een heerlijke verfrissende bui. De temperatuur zakt meteen behoorlijk, woohoo!

Dramatische lucht. Okeeee, met een filtertje...

Vanochtend worden we wakker, en het regent nog steeds. Plan was om te gaan fietsen (de eigenaar van de plek waar we slapen verhuurt ook fietsen, vandaar), maar het regent dusdanig pittig dat we dat plan maar laten varen. Dus lekker op ons gemak ontbeten en wat gelezen.

De ochtend begint met regen... dus relaxtime met een boekje!

Daarna een auto-uitstapje naar Puigcerda, een stadje in de buurt.

Clouds... en regen... Zorgt in elk geval dat het afkoelt van 39 naar 15 graden!Churchart in kerk Puigcerda

Weer terug in onze b&b crasht PM met zijn ipad op de bank om de tour te kijken. Het schijnt een heeeeele spannende rit te zijn... ;-) Maar inmiddels is het droog, dus ik ga er solo op uit. Ik loop een rondje 10K rondom Bellver de Cerdana. Mooi glooiend landschap, geen ingewikkelde klimmetjes hier.

Uitzicht op Bellver de CerdanaMoet nog even drogen na die mega bui van gisteren...!Typisch dorpsbeeld, met uiteraard ... een kerk

Het nodige belgeklingel maakt dat ik even omloop naar een weiland. Ik verwacht koeien. Of schapen. Iets met een bel. Maar het zijn paarden, haha. Met een bel dus. Het is een soort Spaanse variant van de Belgische knol.

Wat is dat geklingel...? Een paard dus! (Klik op link)

Heerlijk uitgewaaid!

Heerlijk even uitwaaien

Meer pica’s zien? Check bij foto’s de foto-update.

1. Marlies linsen:
    28 juli 2019
    Prachtige foto's Ria! Ziet er heerlijk relaxed uit.