Roaches en Luds Church: pittige trip!

4 augustus 2023 - Peak District National Park, Verenigd Koninkrijk

Dag start bewolkt met lichte miezer. Aangezien het de laatste dag in de PeakDistrict gaan we ee toch op uit. Ditmaal naar het zuidelijk gedeelte, bekend als de White Peaks.

We gaan voor een hike van 13k, over de bergkam van de Roaches naar Luds Church en terug.
De start begon met een klim die op zijn onmogelijk leek. Er zou een pad zijn maar… juist ja, niet te vinden. (Zie rode cirkel op foto).

Zie je een pad? Klopt, was ook amper aanwezig.😵‍💫

Dus toen recht omhoog geklauterd met handen en voeten. Doodeng… PM heeft al zijn coaching skills moeten inzetten om me boven te krijgen…

Met bibberende benen bereiken we de bovenkant van Roaches Hall. En ja, de beloning was - ondanks donkere wolken en mist - prachtige views. Wow, wow, wow

Na deze spannende start was het vooral een hele mooie tocht over de Roaches bergkam, met geweldige rotsformaties afgewisseld met uitgestrekte heidevelden

De route brengt ons ook bij Luds Church, een soort mini canyon midden in een modderig bos. Een explosie van tig tinten groen hier. Gaaf!

Daarna nog een laar laatste klimmetjes over de Roaches bergkam en door heidevelden en weilanden terug naar de auto. Pittige trip maar zoooo de moeite waard!

1. Irma:
    4 augustus 2023
    Prachtig! Van dat soort tochten kan ik voorlopig alleen maar dromen 😉
  2. Caroline Vogelzang:
    5 augustus 2023
    Jaloersmakend! Geniet er van!!
  3. Mam en Ton:
    5 augustus 2023
    Wat een variatie aan landschappen .
    De vorig dag muurtjes en nu zeer indrukwekkende rotsformaties met mooie landschappen als achtergrond.
    Echt de moeite waard.
    De rotsen doet denken aan een Grand mini Canyon.
    Een pittige en wel verdiende tocht.
    Mam en Ton