Asby Scar: ruig en ruw

6 augustus 2023 - Orton, Verenigd Koninkrijk

Gisteren de Peak District met zware regen verlaten (we hebben overigens echt zooo’n mazzel met het weer so far.. ) en op weg naar de meer noordelijk gelegen Yorkshire Dales. En hoe noordelijker we komen, de regen wordt allengs minder… 👍

In de loop van de middag komen we in Sedbergh aan waar we 2 nachten blijven. Piepklein plaatsje aan de westkant van de Yorkshire Dales. Overigens heerlijk om de hoefjes een dagje rust te gunnen ..;-), want vandaag hebben ze weer hun best moeten doen. Mooie tocht gemaakt met bewolkt maar moo weer vanuit Orton richting Beacon Hill Monument, een kruis in the middle of nowhere. Het monument werd in 1887 opgericht door John Bland ter herdenking van het jubileum van koningin Victoria. So far een stukje historie.
Daarna kilometers gelopen over the Great Asby Scar, een kalksteen plateau dat echt heel gaaf is. Een super ruig landschap waar je vooral erg goed moet opletten waar je je voeten parkeert. Ongelofelijk hoe al die schapen hier hun poten niet breken.
We passeren mega veel muurtjes en hekjes en richting einde van de hike komen we weer in het typische boerenlandschap van hier: muurtjes, glooiende heuvels, kleine boerderijtjes en uiteraard… schapen. Mooie kennismaking met de Yorkshire Dales.

1. Mam en Ton:
    6 augustus 2023
    Hoe verder je gaat hoe ruiger de landschappen.
    Wel mooi die afwisselende steenformaties .
    In combinatie met de terugkerende muurtjes maken het landschap boeiend en intereessant.
    Bijzonder mooie foto,s.
    Mam en Ton