Engels weer, Engels landschap: happy as can be 👍

2 augustus 2023 - Peak District National Park, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend regende het ‘cats & dogs’ toen we Manchester achter ons lieten. Al snel waren we het stedelijk gebied uit, even wennen aan het links rijden, en bam: het landschap is as British as it can be: kronkelige weggetjes, heuvelachtig, de bekende muurtjes in plaats van saai prikkeldraad, schattige dorpjes. En yep, nog steeds keiharde miezerregen. Maar ook dat maakt het landschap er niet minder mooi op.
Maar, gezien de steady drizzle crossen we rechtstreeks door naar onze volgende stop: Tideswell in de Peak District.

Eenmaal ingecheckt in ons (super gaaf) hotel, is het zowaar DROOG!! Dus: wandelpantoffels aan en de omgeving verkennen. Zoals dat hier gaat: public footpaths gaan dwars door het boerenland, over tig muurtjes, tussen de koeien.

Muurtjes !!!

Toffe views met dramatische luchten. Heerlijk om weer een stevige tocht te maken. En dat was ie zeker…. De route bracht ons ook door Monk’s Dale: ptachtig mooi, maar mega modderig en glibberig pad met de nodige obstakels.

Workout hike

Dus veel klauteren en schravelen en opletten dat je niet uitgleed of natte voeten kreeg. En zorgen dat je niet met je haar vast komt te zitten in lage takken 🤪

Help, knotje zit vast aan tak!!!!

Anyways… back in the outdoors… LOVE IT!!!

1. Mam en Ton:
    3 augustus 2023
    Mooie natuurwandelpaden door weiden met zijn typische muurtjes.
    hadden we in Nederland ook maar zulke omheiningen in plaats van prikkeldraad. Gelukkig in Zuid Limburg nog wat mooi heggen.
    De kathedralen in Engeland blijven overal mooi en indrukwekkend.
    Ondanks de modderige tocht is dit uit eindelijk zeer de moeite waard.
    Mam en Pap.