3 augustus: heading West again

3 augustus 2019 - Gallipienzo, Spanje

Een lange reisdag, muchos kilometros. We reizen vanaf  Toloriu naar het westen, naar Gallipienzo. Ondanks dat het een lange roadtrip is, verveelt het niet.

Het landschap wisselt van grillig gebergte naar uitgestrekte lange wegen door eindeloze vlaktes.

Moving west again... prachtige route!Maar ergens in  de verte .... zien we steeds de Pyreneeen Supermooi!

En dan zit je weer in een gebied dat je denkt... he... ben ik nou in Monument Valley USA....?   I’m falling in love with Spain.... het is echt super mooi!

WOW, wat een natuurpracht!

We stoppen niet in de tig historische plaatsen die we passeren, maar in Ruesta. Een verlaten dorp. Waarom verlaten... ? God knows.... Er zijn tig van deze verlaten dorpen hier. Omdat de jeugd naar de stad trekt. Omdat de overheid besluit het gebied onder te laten lopen door een stuwmeer. Omdat er een economische crisis is. Maar.... er zijn initiatieven om deze dorpen weer opnieuw leven in te blazen. Online kan je makkelijk vastgoed en/of grond kopen hier. Ook in Ruesta. Het eerste hostel voor Santiogo-Camino-lovers is er inmiddels. Dus wie weet komt het goed met Ruesta.

Het lijkt een dump... maar...een hostel voor SantigioCamino-lovers is hier inmiddels  geopend.Ghost town Ruesta

We koersen door naar onze stop voor de komende twee dagen: Gallipienzo. Ook een piepklein dorp. De eigenaars van ons hotel hebben 10 jaar gewerkt om de bouwval te restaureren. Een fantastische plek. De rest van Gallipienzo Antico moet nog volgen... of niet. Het is een pittig bestaan hier. Maar wel zooooo mooi!

Gallipienzo AnticoGallipienzo Antico... een piepklein bergdorpje.Uitzicht vanaf ons stulpje in Gallipienzo, Navarra

Meer pica’s? Ga naar foto’s.