16-10-19 | Mountains, mountains.... and ocean

16 oktober 2019 - Plaka, Griekenland

In onze Citroen C3 gaan we de uitdaging aan om Tzoumerka National Park te verkennen. Het wagentje heeft een belabberde motor, dus bij elke helling (en die komen we nogal wat tegen deze trip) moet ie echt heeeeel goed zijn best doen. En hou ik mijn hart vast dat ie er niet mee stopt...

Was de Zagoria-regio al unbelievably gaaf, Tzoumerka is zonodig nog mooier. We rijden bijna 3 uur lang, eerst via de zuidkant en dan via de oostkant weer naar boven langs de rand van het park. Het is ongerept: geen industrie, amper bebouwing, alleen maar mountains, mountains en nog meer mountains. En zo nu en dan geiten, ezels, en koeien. Naast de weg. Half op de weg. Midden op de weg. Ik-laat-je-niet-door op de weg....

Ik ben echt verrast door hoe mooi deze streek is. Je denkt bij Griekenland in eerste instantie aan de eilanden, aan zon-zee-strand. Maar het binnenland heeft in elk geval zo veel meer moois! Veel wow- en zen-moments... !

We slaan overigens de Meteora-kloosters over. Van een aantal mensen die we tegen zijn gekomen hebben we gehoord dat het daar weliswaar erg mooi is, maar mega mega druk (Valkenburg maar dan in Griekenland). Daar hebben we geen zin in.

Nadat we Tzoumerka National Park verlaten, gaan we oostwaarts. Vanaf Trikala stoppen een keer de bergen, en wordt het landschap wat vlakker. Voor Nederlandse begrippen nog behoorlijk heuvelachtig... :-)

Net voor de kust duiken we weer de bergen in. Het blijkt dat we rondom Mount Olympus rijden, met een indrukwekkende afdaling naar de kust. Many tournanties en mooie views zowel op de berg als op de zee.

En van een room met mountainview zitten we nu dus in een room met oceanview voor de komende twee nachten.