Madrid - Rondje op de fiets

2 mei 2017 - Bad Berleburg, Duitsland

Nadat we eerst megalang op Madrid centraal station hebben gewacht om kaartje naar Toledo te scoren, daarna weer de fiets op. Nu self-guided met Ria-Ria. Is prima te doen, Madrid op de fiets. En met een temperatuur van 25 graden absoluut een aanrader.

Op ons gemakje door het parco de campo.  Voor een stukje althans. Het park is 5x zo groot als central park in new york dus we beperken ons tot een stukje. Aangezien het weeeer een feestdag is in Madrid is het druk met gezinnen en families die een dagje van de zon in het park genieten.

We knopen daarna een aantal wandelroutes aan elkaar aan de noordkant van Madrid. Op de fiets prima te doen. Mooi is niet het juiste woord voor de stad, wel super relaxt, met veel hippe pleintjes die overal bomvol mensen zitten. Dat is dan niet helemaal wat we zoeken dus fietsen we door naar parque del retiro aan de andere kant van de stad daar heerlijk in de zon op een rustig terrasje gezeten.

Klaar voor de volgende stop richting oude centrum. En Spanje is voor mij niet compleet zonder een avondje flamenco .... ditmaal in een piepklein zaaltje. Maar met een super band en super dansers... En PM helemaal blij: met ditmaal ook een supermooie flamencodanseres... ole....!