13-10-19 | 15K Vikos Gorge... dat is ECHT het hoofd leeg maken

13 oktober 2019 - Vikos, Griekenland

Opgestaan met mist, met prachtig mooie views in de bergen.

We gaan vandaag de Vikos Kloof lopen. Van Monodendri naar Vikos. Onze hoteleigenaar is zo aardig om ons in Vikos op te pikken zodat we maar een enkele trip hoeven te doen. Maar oke, 15K hier is anders dan een rondje in de Peel.... ;-)

De afdaling is meteen BAM.... pittig... Slippery, veel losse rotsen en stenen. We gaan allebei een keer erg charmant onderuit. Gelukkig niet gefilmd, haha... Geen tijd voor. Had niet gedacht dat het hier zo groen zou zijn. Eenmaal in de canyon slingert het pad langs de rivierbedding die nu helemaal droog staat.  Prachtige bospaadjes met tig kleuren groen en tig soorten mos. Afgewisseld door klimmen en klauteren over rotsen en losse stenen. En onderweg komen we paarse poep tegen.... Blijkt later dat dat waarschijnlijk van een beer is geweest, pfffff... Die poep was best nog vers, dus toch wel blij dat we die beer niet tegen zijn gekomen.

De views zijn absoluut de moeite waard. Zeker als we na ruim 5 uur weer omhoog klauteren... Elke keer als je je omdraait of even de moeite neemt om rond te kijken, maakt het cameraatje weer overuren.

De tocht eindigt met een super pittige klim, er komt bijna rook uit mijn Garmin watch... hartslag slaat op hol. Maar..... we DID it. En voor het eerst sinds weken heb ik even een paar uur het gevoel gehad dat mijn hoofd leeg was...

1. Caroline Vogelzang:
    13 oktober 2019
    Wat een prachtige foto’s weer!!! En wat een fysieke beproeving!!! Veel plezier
  2. Diana:
    13 oktober 2019
    Wat een fantastische omgeving! En dan de dag afsluiten met een aspro krasaki, heerlijk.
  3. Anja:
    13 oktober 2019
    Prachtige omgeving en wat een tocht. Fijn dat we mee mogen genieten. Nog veel plezier en genieten!
  4. Gilbert:
    15 oktober 2019
    Magnifiek en hoop dat koppies leeg blijven en accu zovol ast maar kens