Madrid - Uitstapje naar Toledo

3 mei 2017 - Toledo, Spanje

Vanaf Madrid met de trein naar Toledo. Tickets met veeeeel moeite gisteren gescoord, dus we zorgen dat we op tijd zijn. Zijn namelijk gereserveerde stoelen... ! Met een supersnelle trein zoeven we om half 11 naar de voormalige hoofdstad van Spanje. Binnen een half uur sta je in Toledo.

Iedereen zei: dit MOET je echt doen als je in Madrid bent. En jazeker, tis de moeite waard. Ondanks alle drommen toeristen....;-). Er zijn voldoende kleine straatjes waar veel mensen niet komen. Je moet wel stevige kuitspieren hebben want het stadje ligt op een berg en kent stevige hellingen. Gelukkig hebben ze heel slim naar de hoogste punten roltrappen gemaakt, dus dat is een meevaller.

Maar Toledo.... Staat op de UNESCO werelderfgoedlijst. Stad Is prachtig gerestaureerd en telt megaveel kerken, waar je overigens overal moet betalen om naar binnen te mogen. De katholieke kerk sponsoren we niet, dus dat slaan we over. Maar alleen al om door het stadje rond te dwalen is al leuk...  En... je breekt je nek over de winkeltjes waar ze zwaarden en messen verkopen. Blijkt dat Toledo hier vroeger bekend om stond (metaalindustrie), om de zwaarden en messen....Bijna een zwaard voor PM gekocht, maar dat mag niet mee de trein in (alle tassen worden hier gescand voor je de trein instapt).

Ook voldoende pleintjes en hoekjes om lekker uit te puffen, wat bij 27 graden wel erg aangenaam is. Hoe moet dat hier zijn in de zomer... ? Dan verdamp je hier....!!

Om half 9 's avonds weer de trein in richting Madrid. Was een prima dagje.